دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۷:۴۶

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان مطرح کرد؛
ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه فناوری‌های حوزه دریا

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه‌ عنوان کرد: دانشگاه‏‌ها با به‌کارگیری ظرفیت‌‏های پژوهشی و تخصصی خود و مشارکت در طرح‌‏ها و پروژه‏‌های مرتبط با فن‌‏آوری‏‌های دریایی از جمله در حوزه زیست‌فناوری، صنایع دریایی، دریانوردی و ... که در مراکز صنعتی و تحقیقاتی دریایی تعریف می‌‏شوند، می‌‏توانند پشتوانه علمی و دانشی مناسبی برای این‏گونه طرح‌‏ها فراهم آورند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، نرگس عبداللهی در ادامه افزود: علاوه بر این، دانشگاه‌‏ها و دانشکده‏‌های علوم و فنون دریایی که وظیفه اصلی پرورش متخصصان حوزه علوم دریایی را بر عهده‌ دارند، باید با بالا بردن کیفیت آموزشی و پژوهشی خویش موجب جذب دانشجوهای برتر کشور و تحویل فارغ‏‌التحصیلانی با بنیه علمی قوی‌‏تر به حوزه مسائل دریایی شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور خلق کسب‌وکارهای فناورانه و حمایت از صنعت دریایی، جذب دانشجو در رشته‏‌های دانشگاهی باید با توجه به سیاست‏‏‌های کلان دریا محور کشور برنامه‌‏ریزی شود تا پاسخگوی نیازهای توسعه‌‏ای و در راستای چشم‌انداز بلندمدت کشور باشد. دانشگاه‌‏ها می‏‌توانند با معطوف کردن تحقیقات خود بر روی موضوعات مرتبط با دریا و سوق دادن پایان‏‌نامه‏‌های دانشجویی در رشته‏‌هایی نظیر مکانیک، الکترونیک، عمران، متالورژی، فن‏‌آوری اطلاعات و ... به سمت فن‏آوری‏‌های دریایی، نقش بسزایی در توسعه فن‏‌آوری‌‏های دریایی داشته باشند.



  کد خبر : 5435
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :